Monday, July 18, 2011

Kem Motivasi Bina Semangat Melalui Teater & Filem


Hari ini Isnin 18 Julai 2011 hingga Rabu, Riza akan mengendalikan bengkel adaptasi teater dalam kehidupan seharian selama tiga hari bersama Saddiq Raffali dan team kami. Seramai 200 orang peserta di bawah pengurusan sebuah badan koporat yang terkenal di seluruh dunia akan turut serta. Peserta terdiri dari lepasan Universiti hinggalah kepada pegawai-pegawai besar di syarikat korporat. Bengkel sebegini telah menjadi rutin kami pada setiap tahun di mana ianya diadakan sekurang-kurang 3 kali setahun melibatkan peserta yang ramai. Ada satu ketika pada tiga tahun lepas Riza mengendalikan 500 orang peserta bersama beberapa orang lagi tenaga pengajar.

Kami menyediakan pelbagai konsep dan pakej sebagai pilihan kepada client utama. Mereka faham dan cukup berpuashati dengan apa yang telah kami berikan sehingga membolehkan graduan dan pekerja mahir lebih memahami dan mendekati kepentingan 'team building motivation' melalui konsep yang lebih dekat dengan mereka melalui pengendalian Theatre Production Company, Film Production, Golfing, Conquer The Ship dan pelbagai lagi konsep yang memberi impact yang dahsyat sehingga syarikat-syarikat tersebut sanggup melaburkan sejumlah kos yang besar bagi memastikan mereka mendapat tenaga kerja yang cekap dan bersemangat tinggi.

Kami lari dari konsep dan pengamalan biasa pengendalian team building walaupun ianya masih releven seperti motivasi di dalam hutan, pantai dan sebagainya. Jika permintaan ada, kami tetap mengendalikannya. Pun begitu, konsep baru yang kami ketengahkan ini masih menggunakan lokasi-lokasi menarik di luar Kuala Lumpur bagi memberikan kesegaran berkarya kepada peserta.

Syarikat yang benar-benar berjaya di seluruh dunia tidak akan teragak-agak untuk melabur hanya beberapa Ringgit Malaysia kerana sedar tentang keperluan memperbaharui semangat amat diperlukan bagi meningkatkan produktiviti syarikat. Trust me, Riza dah lihat bagaimana pegawai atasan dan pekerja biasa mereka boleh 'kamcing' bagaikan adik beradik setelah tamat bengkel /seminar 3 hari bersama team Riza! Mereka lebih bersemangat dan 'big boss' mengakui bahawa kami telah berjaya meningkatkan prestasi kerja mereka di dalam syarikat.

Ianya serius tetapi cukup 'fun'. Menghiburkan dengan penerapan perkara-perkara baru yang tidak pernah mereka fikirkan sebelum ini. Ia bukan sekadar bengkel biasa-biasa kerana kami juga memberi kuliah ekonomi dan hubungkait antara konsep yang kami ketengahkan. Mereka harus membuat kiraan anggaran perbelanjaan dan target untung dan rugi hasil daripada projek yang mereka pilih.

Perantaraan bahasa, Inggeris dan Malaysia.

Apa yang pasti, di lokasi yang hendak Riza tuju ini, broadband Riza tidak dapat digunakan... huuhuu... :( so, Riza akan update perkembangan melalui Blackberry ke facebook, InsyaAllah.

Selamat mendengar Radio Bicara Lusuh SM! :)

No comments: