Monday, July 25, 2011

Al-fatihah


Sekitar jam 8 pagi, Riza menerima panggilan telefon dari Rohaiza Iza, ibu Farra Noradzlina Idola Kecil, dari Sungai Petani. Berita tidak enak Riza terima, katanya ayah kepada Mira telah dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang akibat serangan stroke yang tiba-tiba menyerang. Dia jatuh di rumah dan terus koma ketika dibawa ke hospital. Keadaannya tidak menunjukkan sebarang tanda untuk pulih. Dia kemudiannya dipindahkan ke Hospital Sungai Petani dan masih di dalam wad ICU. Mira dan Fara sering bersama ketika membuat persembahan pentas. Riza temui mereka sewaktu Konsert Gegar RTM di Sungai Petani beberapa tahun yang lalu. Waktu itu Mira baru berusia antara 6 ke 7 tahun.

Mira dan Fara telah memenangi pertandingan Karaoke anjuran Riza. Sejak itu kami sering berhubung dan rapat. Mereka selalu turun ke Kuala Lumpur menyertai pelbagai aktiviti yang Riza anjurkan bersama SENIMAN. Ayah Mira cukup komited dalam memberi ilmu yang ada di dalam dirinya kerana beliau juga merupakan seorang pemuzik dan penyanyi. Walaupun dia tidak terkenal tetapi dia tetap seorang anak seni yang berhati kental. Kedua-dua anaknya mewarisi bakat beliau.

Sejam kemudian, Riza terima panggilan kedua. Ibu Fara memaklumkan bahawa ayah Mira , Azhar bin Nordin yang baru berusia 42 tahun sudah menghembuskan nafas terakhir. Innalillah.... :( Semoga Allahyarham ditempatkan di kalangan mereka yang terpilih. Aminnnn... Takziah buat isteri dan anak-anak Allahyarham....

Al-Fatihah...

No comments: