Video Lusuh Shahriza Mahmud

Loading...

Sunday, June 05, 2011

'Koleksi 7' Puisi Suara Lusuh Shahriza Mahmud


Riza telah merakam dan dalam proses menyunting semua puisi-puisi karya Suara Lusuh diri ini. Rakaman koleksi pertama, Riza namakan 'Koleksi 7' dari Suara Lusuh Shahriza Mahmud. Sekiranya rakan-raka sudi membantu diri ini meluas sebarkan hasil usaha yang tidak seberapa ini, sudilah kiranya kalian membuat tempahan koleksi pertama dengan sumbangan minima RM10 bagi setiap CD.

Riza akan menghantar CD melalui melalui pos. Bayaran pos bergantung pada kawasan dan daerah. Kalau pos biasa beberapa sen saja tambahannya. Kalau poslaju atau ekspres lainlah adanya... :)

Bagi 'Koleksi 7', puisi-puisinya adalah seperti yang dapat anda dengari melalui Kotak Player ReverbNation di sebelah kanan page ini, di bawah bendera Malaysia! :) Cuma ada satu lagi puisi yang tidak dimasukkan iaitu 'Keadilan Kasih'.

Suara Lusuh:
1. Andai
2. Kehadiran Dan Kepulangan
3. Bisakah diduga
4. Tembok Putih ditepi Kolam
5. Kecoh Sang Murai
6. Keadilan Kasih
7. Erin Sharina

Untuk makluman semua, setiap puisi yang tercipta ada sejarahnya tersendiri dan cerita disebaliknya adalah benar belaka...Realiti dari pengalaman diri dan rakan-rakan. Mungkin anda boleh cuba menyelongkar apakah kisah di sebaliknya. :)

Erin Sharina, ianya adalah kisah benar tentang rintahan seorang gadis bersama adik-adiknya yang masih kecil yang terpaksa melalui satu episod sedih sewaktu sesudah pemergian ibu tercinta. Banyak yang masih belum diceritakan.

'Andai' Acah-acah dalam bercinta. :)

'Kehadiran dan Kepulangan', tentang kehilangan orang yang amat-amat dikasihi.. :(

'Bisakah diduga' membicarakan tentang situasi era 'social networking' yang semakin bercambah sehingga sukar menduga antara kawan dan lawan.

'Tembok putih di tepi kolam', pengorbanan yang payah dimengertikan tanpa hati yang meneliti.

'Kecoh Sang Murai', ada cerita di sebalik cerita. :)

'Keadilan Kasih', ketidakpastian tentang kekasih hati.

Semoga kalian mengerti dan sudi bersama saya berpuisi dan terus memberi semangat serta sokongan moral yang tidak berbelah bagi, buat diri ini meneruskan perjuangan seni yang cuma secebis ini...dari koyakan kain buruk yang tidak akan mungkin tertampal dengan kain yang baru...Moga dengan pengertian kalian, diri yang lusuh ini akan tetap berjiwa dan teguh! Amin....

UNTUK TEMPAHAN:
Bank in ke akaun Maybank:
Shahriza Mahmud
514392110162


Email alamat pos ke:
shahriza@facebook.com
cc: yoriza@yahoo.com

Hubungi untuk pengesahan tempahan:
012 3133224 / 012 6161418

FOLLOW & Dengarkan di Reverbnation!

TERIMA KASIH!

No comments: