Thursday, January 29, 2009

Kesedihan..


Kadangkala aku bersedih tak menentu bila kucuba mententeramkan diri apabila terasa bidasanku menyakiti hati rakan-rakan, ataupun mungkin juga bukan rakan tapi hanya sekadar insan lain yang baru kutemui samada di alam siber mahupun di alam nyata.

Pabila aku sedar secara nyata bahawa seseorang itu tak kira siapa, telah menyentuh hati atau lebih tepat mengguris hatiku, maka aku akan bertindak mempertahankan diri mahupun membalas kembali tindakannya.

Namun kenapa aku pula yang terasa bersalah dan kasihankan insan itu? Hem.. Pelik.. Lemah sangatkah diriku? Lembut sangatkah hatiku? Mungkin ianya kerana aku sayangkan insan lain sebagaimana aku sayangkan rakan-rakan yang telah lama aku kenali.. Ini adalah kerana, dengan adanya rasa kasih di dalam diriku membuatkan aku kisah dan ambil peduli..tapi jika ianya tidak dipedulikan, siapa aku untuk bertanya lagi dan berbaik sangka serta berbudi?

1 comment:

suriani said...

Hi,
i'm a fan of yours
wahhh.. congrats sekarang u dah jadi director.. salute to you.

i pun sometimes caught in these situations.. kawan kengkadang tak boleh terima, but bila dia menghentam kita... hmmm