Video Lusuh Shahriza Mahmud

Loading...

Saturday, June 17, 2006

HARUM FADINAH


Terkadang aku menjadi pendiam dan ada waktunya aku bermenung. Menungan yang terlalu jauh,memikirkan perjalanan hidup ini yang terlalu banyak kupersia-siakan tanpa kusedari.Walau ada pencapaian dan tuah yang menyebelahi namun yang pahit tetap mendahului. Ah! Tidak salah untuk kita sesekali mengenangkan kegetiran hidup ini bukan? Terlalu banyak yang ingin kuperkatakan kepada kalian,teman dan adik-adikku. Bukan mudah untuk menjadi anak seni...

Ketabahan dan kesabaran sahaja masih tidak mencukupi.Carilah makna dari kata-kataku ini. Satu hari kamu akan mengerti juga.

Aku akan bertolak ke Pulau Pinang dalam sehari dua ini untuk penggambaran telemovie 'HARUM FADINAH' sempena hari wanita yang akan ditayangkan di RTM. Memegang watak sebagai Norlida,sahabat kepada Fadinah yang menghidap barah serviks.

Diriku,Norlida merupakan bekas pesakit barah payudara yang telah ditinggalkan suami lanjutan penderitaan yang dialami.Norlida memberikan kekuatan kepada Fadinah (Juhara Ayob) untuk meneruskan kehidupan dan berjuang hingga kesaat akhir nafasnya di bumi ini.

Karya Pyan,arahan Jamil.Antara pelakon, Juhara Ayob dan Idris Md.Diah.

No comments: