Thursday, June 15, 2006

ILHAM


Kau pertikai kedalaman kasihku terhadapmu
tapi kau yang sering meninggalkan aku terpilu
kau sering bertanya berapa tinggi cintaku padamu 
sepantas saat, menghilang jua tika aku perlu kamu

Aku perlukan kehadiran panas tubuhmu di sisi
aku lemas setiap kali ketidakpastian menerjah
aku resah setiap detik pergi membawa jiwa lari

Kau berjanji,
bersedia mengharungi segala kerenahku
sanggup melayan rajukku yang tak sudah
tapi semuanya kini telah beralih arah

aku yang jelas ditampar, dibuli terus
kerna melayan rajukmu yang dahsyat

Aku makin kehilangan kamu, kau terlalu jauh
kehangatan tubuh kita tidak bisa lagi bersatu
tidak lagi mahu membuahkan keindahan dulu

Aku terbuang meratap tangis tak sudah
kecewa merana bagai sang kekasih gila
tiada yang istimewa tentang cinta kita

Jangan kau pergi terlalu jauh
kakiku kebas tak jejak di bumi
kembalilah, kita serasi bersama
jangan biar aku terus merindui

Pulanglah,
wahai ilham kekasih beta
kepangkuan sang ratu jiwa


Shahriza Mahmud
Deklamasi Malam Puisi Warisan
ASK dan Persatuan Penulis Wanita Malaysia

thursday, june 15, 2006
posted by AKTOR MALAYSIA @ 8:42:00 PM

Edited on: 23 June 2011

No comments: