Saturday, June 04, 2011

Biarkan Ia Pergi


Semalam tidurku terganggu lagi, dengan mimpi buruk nan kelabu
seringkali terjaga dan keliru, masih dalam tidur atau sedarku?
barangkali bukan mimpi , hanya mainan hati yang tidak menentu
mimpiku benar tentang realiti, kehilangan kehidupan yang pasti
tapi bangun pagiku tidak kutemui apa yang hadir di dalam igau,
tiada genggaman emas di telapakku,tidak ia menurut perintahku

bila ini terjadi sedarlah diriku
bahawa tidak tenteram jiwa dan lemahnya tubuh ini
betapa sebenarnya aku takut dan resah dengan ketenanganku
naluri sebenar sedang menjerit meminta aku berhenti bersabar
aku berperang dengan hati sendiri,aku adalah aku di dalam mimpiku
bila terjaga, bila berbalik kepada logika,aku pujuk kembali resah jiwa
dengan rayuan kau dan aku adalah satu
perjalanan kita tetap seiring

biar kupimpin tanganmu
biar kutunjukkan jalan bersama
kerna kau adalah hati yang mudah terluka
kau sebuah cinta yang rapuh terguris selalu
aku adalah saudaramu yang bergulung dalam satu roh

tanpamu aku mati
dan tanpaku kamu binasa
rosak kamu memusnahkan segala
bukan aku tetapi lebih banyak jiwa
yang mengharap pertemuan satu titik
dimana kau dan aku kembali bersatu
sebagaimana saat ini kita berpadu
dalam tulisan dan luahan mindaku

kau adalah aku
dan aku adalah kau..

Shahriza Mahmud
9:37 am
Sabtu, 4 Jun 2011

No comments: