Video Lusuh Shahriza Mahmud

Loading...

Sunday, May 28, 2006

UJIBAKAT ASTRO


Riza baru balik dari ujibakat untuk drama bersiri Astro. Ramainya bakat-bakat baru yang mencuba nasib. Ada seorang kakak tiba-tiba bertanya kepada Riza,"Riza saja datang je kan?". Saya jawab,"Tak lah.Saya dipanggil untuk audition.".Dia tanya balik,"Takkan dah lama berlakon pun nak kena audition lagi?".Saya jelaskan,"Apa salahnya.Ini kerja kita.Kalau orang kata kena ujibakat,kita buat je lah..". Kakak tu tersenyum. Bersama saya sewaktu ujibakat termasuk Zaibo,Sazzi,Nash dan ramai lagi artis yang ternama. Apa salahnya kalau kita benar-benar nak mencari makan dalam bidang seni ini secara ikhlas... :)

Saturday, May 27, 2006

KURSUS SENI DALAM KEFAHAMAN ISLAM

Kursus ini dianjurkan oleh JAKIM dengan kerjasama pejabat KEKKWA dan GAFIM. Riza baru balik dari Hotel Awana Genting, berkampung di sana dari 25-27 Mei 2006. Ramai karyawan dari semua persatuan seni menghantar wakil. Kursus berjalan dengan lancar. Kecoh berbicara tentang kelonggaran penapisan filem yang tak menentu garis panduannya sehingga tercetusnya resolusi yang telah diserahkan kepada Menteri Penerangan Malaysia melalui Timbalan Pengarah Penerangan, Puan Adilah. Hemm... Panjang ceritanya!

Tuesday, May 23, 2006

Busy day for me! I love it!



8.30am - 12.30pm:
Crown Princess Hotel, for Film Documentary Workshop by Discovery Channel producers-Vikram Channa and Miss Kwan. Very interesting!

LUNCH

2.30pm - 3.30pm:
Launching of Documentary Filmaking by Dato'Rais Yatim at the same location.

4.30pm:
Zoooom to Ulu Langat for sitcom shooting with Kirawang Sdn Bhd.

MISS MY KAKI sitcom series today at 6pm-RTM1.

10.53pm:
HERE! Lost words for details. Sorry... See ya!

Wednesday, May 17, 2006

PELAKON BARU


MASTERSHOT Event sedang mencari bakat baru dalam bidang lakonan khususnya dan bidang kesenian lain amnya untuk diketengahkan sebagai pelakon filem,tv dan teater.

Sila hantar gambar dan maklumat diri kepada:
master@mastershot.biz

ATAU hubungi:
Phone: 016 9955539,
http://www.mastershot.biz

Thursday, May 11, 2006

Kursus Seni Teater dan TV


PROGRAM ASAS LATIHAN SENI
DIKENDALIKAN OLEH: SHAHRIZA MAHMUD

yoriza@yahoo.com
master@mastershot.com

1. FORUM: Mengenali Kerjaya Seni & Persediaan Sebelum Ujibakat.

· Pendedahan peserta kepada situasi pekerjaan di dalam dunia hiburan
· Gambaran situasi ujibakat
· Persediaan sebelum ujibakat


2. Kursus Asas Senilakon Teater Dewasa – 13 tahun dan ke atas.

· Pengenalan kepada latihan asas gerak kerja seni lakon.
· Olah tubuh
· Pembinaan watak
· Penghayatan watak

3. Kursus Asas Senilakon Teater Kanak-kanak – 12 tahun dan ke bawah.

· Pengenalan kepada senilakon
· Pendedahan kepada pemikiran kreatif
· Adaptasi seni teater kepada penggunaan harian di dalam pembelajaran.

4. Kursus Asas Senilakon TV & Filem

· Pengenalan kepada suasana di lokasi pengambaran
· Mengenali skrip tv
· Lakonan di depan kamera

***Harus melepasi ujibakat atau mengikuti kursus asas senilakon teater.

5. Kursus deklamasi puisi & lakon puisi (dekon)

· Penghayatan mendeklamasi puisi
· Pengucapan puisi pertandingan
· Pengucapan puisi persembahan

6. Kursus Penulisan Skrip TV & Filem

7. Kursus Asas Pengarahan Drama/Dokumentari

8. Kelas Senamteater

· Alternatif dan kelainan dari senaman sedia ada seperti senamrobik atau yoga.
· Bercorak permainan di dalam teater yang menghiburkan
· Mengurangkan tekanan kerja
· Meningkatkan kreativiti
· Senaman yang tidak menyakitkan dan menghiburkan untuk mereka yang mahu mengurangkan berat badan.

http://www.mastershot.biz